آشنایی کامل تیم ملی نیجریه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 198
نویسنده : ALISA

                                       

آشنایی کلی با کشور نیجریه

نیجریه یا به‌طور رسمی جمهوری فدرال نیجریه کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت آن آبوجا و بزرگ‌ترین شهر آن لاگوس است. جمعیت این کشور ۱۷۰ میلیون نفر و زبان رسمی آن انگلیسی است.

واحد پول این کشور نایرا است و نیمی از مردم آن که در شمال کشور زندگی می‌کنند مسلمان و نیمی دیگر در جنوب، مسیحی هستند. نیجریه از نظر منابع نفتی دهمین کشور و در میان صادرکنندگان نفت هشتمین کشور است.

نیجریه در سال ۱۹۶۰ از بریتانیا مستقل شد و نام این کشور از نام رودخانه نیجر گرفته شده‌است. نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور در آفریقا و هفتمین کشور پرجمعیت جهان است. این کشور هم‌چنین پرجمعیت‌ترین کشور جهان با اکثریت سیاه‌پوست است.

از سال ۲۰۰۲ در شمال این کشور درگیری نظامی میان اسلام‌گرایانِ گروه بوکو حرام با نیروهای دولتی جریان داشته‌است؛ گروه مسلّح بوکو حرام خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل قوانین شریعت بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است.

پیشینهٔ تاریخی نیجریه به دست‌کم ۹ هزار سال پیش از میلاد بازمی‌گردد و ناحیهٔ بنیو و رودخانه کراس در نیجریه خاستگاه قوم بانتو دانسته شده که مهاجران آن در هزاره‌های نخست و دوم پیش از میلاد از این ناحیه حرکت کرده و در بیشتر مناطق آفریقای مرکزی و جنوبی سکونت گزیدند.

 

حضور در جام جهانی و افتخارات:

تیم ملی فوتبال نیجریه که با لقب "سوپر ایگلز" به معنای عقاب‌های ابر عقاب‌ها شناخته می‌شود برای پنجمین بار در جام جهانی شرکت می‌کند. آنها به جز جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در همه ادوار جام جهانی در ۲۰ سال اخیر شرکت‌ کرده‌اند و با ۳ بار قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا چهارمین تیم پرافتخار این رقابت‌ها به حساب می‌آیند. نیجریه همچنین قهرمان فعلی جام ملت‌های آفریقا است که سال گذشته در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها نیز شرکت کرد اما نتوانست از مرحله گروهی بالاتر برود، آنها یک بار دیگر نیز در جام کنفدراسیون‌ها شرکت‌ داشته‌اند که در بین ۶ تیم چهارم شدند.

جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا اولین حضور این تیم آفریقایی در جام جهانی به شمار می‌رفت، آنها در این دوره و همچنین دوره بعد یعنی ۱۹۹۸ فرانسه با صعود به مرحله یک هشتم نهایی بهترین عملکرد خود را در جام جهانی ثبت کرده‌اند. نکته جالب در مورد نیجریه این است که آنها پس از درخشش در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا به رده پنجم رده بندی فیفا صعود کردند که بهترین رتبه یک تیم آفریقایی در این رده بندی به حساب می‌آید. نیجریه در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا در گروهی قرار داشت که آرژانتین، بلغارستان و یونان در آن حضور داشتند و موفق شد با دو پیروزی برابر بلغارستان و یونان و همچنین شکست برابر آرژانتین به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کند، جالب اینکه در این گروه آرژانتین سوم شد و نتوانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. نیجریه در مرحله یک هشتم نهایی توسط ایتالیا در وقت‌های اضافه حذف شد.

سایت ورزش 11 - بازیکنان تیم ملی نیجریه

"سوپر ایگلز" در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نیز با پیروزی برابر اسپانیا و بلغارستان و همچنین شکست برابر پاراگوئه به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کرد و جالب اینکه این بار هم باعث حذف اسپانیا شد. نیجریه در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب دانمارک شد تا نتواند عملکرد بهتری نسبت به دوره قبلی داشته باشد.

نیجریه در دو دوره اخیر حضورش در جام جهانی نتوانسته است مانند دهه ۹۰ درخشان ظاهر شود و در دو جام جهانی ۲۰۰۲ کره-ژاپن و ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در صعود از مرحله گروهی ناکام بوده است به همین دلیل شاگردان استفن کشی در تیم ملی نیجریه انگیزه‌های فراوانی برای جبران ناکامی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دارند.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل

سبزپوشان آفریقایی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در قاره آفریقا پس از صدرنشینی در گروهی که مالاوی، کنیا و نامبیا هم در آن حضور داشتند در مرحله پلی آف به مصاف اتیوپی رفت و در پایان با پیروزی ۴ بر یک در مجموع دو دیدار به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کرد.

نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با آرژانتین، ایران و بوسنی هم گروه است و در اولین دیدار خود روز ۲۶ خرداد به مصاف ایران می‌رود، دیداری که برای اولین بار در ادوار مختلف جام جهانی بین دو تیم برگزار می‌شود. دو تیم البته یک بار دیگر نیز در سال ۹۸ و زمانی که هر دو خود را برای جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه آماده می‌کردند به مصاف هم رفته‌اند. نیجریه در جام کارلسبرگ که به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار شد موفق شد یک بر صفر ایران را شکست دهد. گل مسابقه را بازیکنی ۱۸ ساله به نام احمد گاربا به ثمر رساند که این تنها گل ملی اوست! هدایت نیجریه به عهده بورا میلوتینوویچ بود و سرمربیگری ایران را ایویچ برعهده داشت.

 

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی: استفن کشی (Stephen Keshi)

سایت ورزش 11 - استفن کشی

(زاده ۲۳ ژانویه ۱۹۶۲) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل کشور نیجریه است. وی در دوران بازی‌گری در تیم‌های مختلفی عضویت داشته که مهمترین آنها تیم‌های اندرلشت و استراسبورگ بوده است. کشی در تیم‌های ملی توگو (در سه مرحله)، مالی و نیجریه نیز مربی‌گری کرده است، وی در تاریخ 24 می 2011 جانشین سامسون سیا سیا شد. و توانسته است به همراه تیم ملی نیجریه به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ صعود کند.

 

کاپیتان: وینسنت انیما (Vincent Enyeama)

سایت ورزش 11 - وینسنت انیما

(زاده ۲۹ اوت ۱۹۸۲ - کادونا) دروازه‌بان فوتبال اهل کشور نیجریه است. وی سابقه بازی در چند تیم اسرائیلی و باشگاه فوتبال لیل را دارد، همچنین وی سابقه ۸۸ بازی ملی و حضور در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ را دارد. همچنین در جام جهانی 2014 برزیل هم به همراه تیم ملی حضور خواهد داشت.

 

دیگر بازیکنان تیم نیجریه

افه آمبروز از خط دفاعی این تیم در سلتیک در لیگ قهرمانان حضور دارد. کنت اومرو، مدافع 20ساله این تیم هم عضو چلسی است که البته برای این تیم در لیگ تاکنون بازی نکرده است.

 

در خط میانی به اسامی آشنای دیگری برخورد می‌کنیم، از جمله جان اوبی میکل، بازیکن 26ساله چلسی که از سال 2006 در این تیم بازی می‌کند و تبدیل به یکی از بازیکنان مهم آنها شده است. اوگنی اونازی هم هست؛ بازیکنی که در لاتزیو برای خود نامی دست و پا کرده است.

در کناره خط حمله ویکتور موزس حضور دارد که به صورت قرضی از چلسی به لیورپول پیوسته است. ویکتور اوبینا هم که دوران ناموفقی در اینتر داشت اکنون در لوکوموتیو مسکو حضور دارد و البته آمار گل‌زنی او خیلی خوب نیست. شولا آمئوبی 32ساله هم که از سال 2000 در نیوکاسل بازی می‌کند سرانجام در سال 2012 اولین بازی ملی‌اش را برای نیجریه انجام داد. او 5 بازی و 2 گل ملی دارد؛ یک گل به بورکینا فاسو و یک گل به ایتالیا، هر دو در دیدارهایی دوستانه.

سایت ورزش 11 - بازیکنان تیم ملی نیجریه

 

پوستر تیم ملی نیجریه:

سایت ورزش 11 - پوستر تیم ملی فوتبال نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل



http://www.mahsashop.com/mot/ad.gif http://up.vbiran.ir/uploads/42136140387259534335_MorvaHost-468.gif

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به سایت من خوش آمدید

نظرتون در مورد سایت چیه ؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین فوتبالیستان ایران و جهان و آدرس varzesh118.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1


\


RSS

Powered By
loxblog.Com